در تخت خواب مخاطبت چه اتفاقی می افتد؟ راز تولید محتوا

 

بیا با این سوال شروع کنیم که اصلا هدف از تولید محتوا در سایت چیست؟

پاسخ ساده است: ایجاد ارتباط گرم با مخاطبین.

خب حالا سوال دوم این است که آیا واقعا محتوایی که تولید می کنی می تواند این ارتباط گرم را شکل دهد؟

تنها زمانی پاسخ این سوال را خواهی فهمید که دقیقا بدانی مخاطبین یا خوانندگان وبلاگ از چیز هایی لذت می برند و از چه موضوعاتی رنجیده خاطر هستند.

 

ساعت ۲ شب در تخت خواب…

این سناریو را تصور کن.

ساعت ۲ شب در تخت خوابت دراز کشیدی. خوابت نمی برد.

سعی می کنی روی پهلو راستت بخوابی. بعد از چند دقیقه سعی می کنی روی پهلو چپ بخوابی. چند دقیقه بعد سعی می کنی به پشت بخوابی.

هر کاری را انجام می دهی تا بخوابی. اما باز هم خوابت نمی برد.

به ساعت دیواری اتاق نگاه می کنی متوجه می شوی چند ساعت گذشته اما تو همچنان نمی توانی بخوابی.

خوابت نمی برد چون ذهنت هنوز در حال کار کردن است.

این بی خوابی بخاطر خوردن چند ده فنجان قهوه نیست. بخاطر این است که نمی توانی دست از فکر کردن برداری. چیزی فکرت را درگیر کرده است.

تا زمانی که پاسخ آن را پیدا نکنی خواب راحت نخواهی داشت.

حال تصور کن در همین حال با گوشی موبایلت در حال جستجو کردن در گوگل هستی که به مقاله ای برخورد می کنی. مقاله ای که دقیقا پاسخ این درگیری فکری است.

چقدر این مقاله می تواند حالت را خوب کند؟ چقدر می تواند حکم یک ناجی را داشته باشد؟

این مقاله ای است که باید بنویسی.

 

دغدغه های فکری که ما را شب بیدار نگه می دارند

 

اجازه بده با چند مثال تو را با بعضی از این دغدغه های فکری که خواب را از چشمانمان می گیرد آشنا کنم

·                     جطوری می توانم در این وضعیت اقتصادی پولدار شوم.

·                     چطوری خرج دانشگاه دحترم را بدهم.

·                     کی می توانم بالاخره یک خانه حتی کوچک بخرم.

·                     اگر پسرم سیگاری شود چه؟

·                     کاش می توانستم این شغل کوفتی را رها کنم و برای خودم کار کنم.

·                     از کجا بدونم دخترم در این جامعه سالم می ماند.

·                     چطور از شر این چربی های لعنتی شکمم خلاص شوم

·                     و…

اطمینان دارم موارد مشابه زیادی در ذهنت نقش بست. پاسخ این سوال ها است که می تواند بین تو و مخاطبت رابطه قوی شکل دهد. چرا که او به پاسخ این سوال ها نیاز دارد.

یکی از مشکلاتی که اکثر وبلاگ نویسان یا تولید کننده های محتوا دارند این است که خودشان را در خانه حبس کرده اند و از اتفاقات آن بیرون بی خبر هستند.

جای تعجب نیست که اکثر کسب و کارهای اینترنتی که شکل می گیرند در همان سال اول شکست می خورند چون هیچ کدامشان بر اساس یک نیاز واقعی مردم شکل نگرفته است.

چند وقت پیش برگه ایده یکی از دانشجو هایم را بررسی می کردم که از شدت تعجب خشک شدم!

ایده کمک به بهتر شدن آلودگی شهر !

چه کسی به این موضوع اهمیت می دهد؟ شاید موضوع آلودگی هوا برای خبرگزاری ها موضوعی جالب برای پر کردن صفحات روزنامه یا مجلات شان باشد اما واقعا کسی اهمیت نمی دهد.

چون مردم فقط به خودشان اهمیت می دهند.

هر کسی در زندگی خودش مهمترین فرد است و تمام تبلیغ نویسان حرفه ای این موضوع را می دانند.

برای تان جالب خواهد شد چرا خیلی سریع طرح تبلیغ حمایت از کالای ایرانی شکست خورد. چون مردم فقط به چیز هایی اهمیت می دهند که به سود شان باشد.

 

اگر در قرعه کشی یک ماشین برنده می شدی و به تو می گفتند فقط حق داری یکی از این دو ماشین را انتخاب کنی. کدام یک را انتخاب می کردی؟

1.             سمند

2.            BMW 730

با انتخاب سمند می توانی از کالای ایرانی حمایت کنی. اما انتخاب نمی کنی. چرا؟ چون به نظرت حماقت است !

 

https://eqva.net/the-secret-of-content-creation/

 

کسب و کار اینترنتی

 

اغوا