۳ مشکل رایج در تبلیغ نویسی که احتمالا انجام می دهی

 

https://eqva.net/common-copywriting-mistakes/

 

من عاشق تبلیغ نویسی هستم به همین خاطر هر جایی که می روم سعی می کنم به تبلیغاتش نگاه کنم.

در میان این سیل انبوه تبلیغاتی که در ایران وجود دارد یکی از این سه مشکل رایج در تبلیغ نویسی تقریبا در تمامی آن ها به چشم می خورد.

طبیعتا تبلیغ نویسی سایت ها نسبت به بیلبورد ها بشدت ضعیف تر هستند اما با این حال در ۹۵% بیلبورد های تبلیغاتی نیز این اشتباهات وجود دارند. جالب است بدانید متوسط هزینه اجاره ماهانه یک بیلبورد ۱۲۰ میلیون تومان است البته اگر جایی مثل چمران باشد تا ۷۰۰ میلیون تومان هم قیمت آن افزایش پیدا می کند.

وب سایت ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اگر تبلیغ نویسی درستی نداشته باشند چیزی حدود ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان متضرر خواهند شد. اساسا وبسایتی که ماهانه زیر ۱۵ میلیون تومان درآمد داشته باشد یک وبسایت شکست خورده محسوب می شود. البته درآمد وبسایت ها را سالانه حساب می کنند نه ماهانه چون بنابر سیاست می توانند سالی یک یا دو لانچ داشته باشند.

 

آیا تو هم این ۳ مشکل رایج در تبلیغ نویسی را داری؟

 

مشکل اول : صحبت کردن درباره محصول یا برند یا خدمات.

 

 

زمانی که مردم تبلیغی را می بییند فقط به دنبال پاسخ یک سوال مهم می گردند.

چه سودی برای من دارد؟

اگر تبلیغ یا وبسایت نتواند جواب این سوال را بدهد سریعا آن را ترک می کنند و به فراموشی می سپارند.

مردم هیچ اهمیتی به تو، به محصولت، به برندت، به زحماتی که کشیده ای نمی دهند. تنها چیزی که برای مردم مهم است این است که آیا چیزی داری که بتواند زندگی آن ها را بهتر کند؟

 

 

به عنوان یک کارآفرین باهوش باید بدانی چه مشکلی باعث می شود مشتریانت تا دیر وقت بیدار بمانند و به آن فکر کنند. اگر پاسخ این سوال را بدانی اطمینان دارد تا سال آینده یک مولتی میلیونر خواهی بود و اگر ندانی زیاد فرقی نمی کند چقدر کار می کنی چون جای دوری نخواهی رفت.

زمانی که شروع به تبلیغ نویسی می کنی باید مستقیما به پاسخ سوال بالا اشاره کنی تا مخاطبین متوجه شوند که محصول یا برندت چه سودی برای آن ها دارد.

 

مشکل دوم : صحبت کردن درباره ویژگی های محصول یا خدمات.

 

 

این رایج ترین مشکل در تبلیغ نویسی است.

تقریبا ۹۹% شرکت ها این اشتباه را مرتکب می شوند.

بیا یک تبلیغ را با همدیگر بررسی کنیم تا موضوع را عمیق تر درک کنیم. تصور کن یک شرکت تولید کننده دریل توانسته عمر باطری ها را تا ۷۰% افزایش دهد.

تبلیغ نویسان آماتور این طور می نویسند:

دریل شرکت ایکس با ۷۰% باطری بیشتر !

اما یک تبلیغ نویس حرفه ای این گونه می نویسد:

 

با دریل ایکس هر دیواری را سوراخ کنید بدون اینکه نگران تمام شدن باطری باشید.

 

صحبت کردن درباره ویژگی های محصول در تبلیغ نویسی یک حماقت محسوب می شود چرا که مردم هیچ اهمیتی نمی دهند. مردم می خواهند بدانند این ویژگی چه سودی برای آن ها دارد!

 

 

مشکل سوم: خیلی رسمی یا ادبی صحبت کردن

 

https://eqva.net/common-copywriting-mistakes/

 

کسب و کار اینترنتی

 

 

اغوا