راز تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی از زبان یک تبلیغ نویس

 

اگر یک فروشگاه اینترنتی داشته باشی حتما متوجه شده ای وجود دیجی کالا بزرگترین مانع بر سر راهت است.

حتما متوجه این موضوع شده ای که مردم ترجیح می دهند همان کالایی که در فروشگاهت قرار دادی را از دیجی کالا بخرند و این احساس و باور مشتری به معنای نابودی کسب و کارت است مگر اینکه بدانی چطور تولید محتوا کنی تا نظر مشتریان تغییر پیدا کند.

خب قبل از هر چیزی اجازه بده یک بار دیگر مهمترین قانون هر بیزینسی را یادآوری کنم:

در زمان خرید مردم به جز خودشان به هیچکس دیگری اهمیت نمی دهند.

 

این جمله در تبلیغ نویسی بسیار معروف است. اما به عنوان صاحب یک فروشگاه اینترنتی چطور می توانی از این جمله به سود خودت استفاده کنی؟

قبل از هر کاری یک نگاهی به قسمت بلاگ سایت های فروشگاهی اینترنتی کن و چند مقاله شان را با دقت بخوان.

درباره خودشان نوشته اند !

و این یعنی فاجعه. هیچکس اهمیت نمی دهد صاحب فلان فروشگاه درباره محصولش چه چیزی می گوید یا چقدر برای ساخت آن زحمت کشیده است. مردم فقط به این موضوع اهمیت می دهند که آیا انتخاب این کالا از این فروشگاه بهترین تصمیم است یا خیر.

 

جای مشتری فکر کن. جای او لذت ببر. جای او حس کن. جای او گریه کن

اگر می خواهی فروشگاه اینترنتی ات را تبدیل به یک ماشین اتوماتیک پولسازی کنی بهتر است این قوانین را مو به مو انجام دهی.

 

قانول اول: محصولت می تواند چه مشکل مشخصی را حل کند؟

بیا تصور کنیم که چمدان های مسافرتی می فروشی. خب قبل از هر چیزی باید بدانیم مخاطب محصول مان دقیقا چه افرادی هستند.

همه آن ها که مسافرت می روند؟ خیر !

این اشتباه بزرگ اکثر افراد است تصور می کنند همه مردم مخاطب محصول آن ها هستند. اجازه بده یک سوال بپرسم.

 

من برای رفتن از خانه به محل کارم نیاز دارد یک ماشین برای خودم بخرم. کدام یک از ماشین های زیر مناسب من است؟

·                     مرسدس بنز

·                     اوپتیما

·                     سانتافه

·                     ۲۰۶

·                     پراید

طبیعتا همه اینها ماشین هستند و اگر این شرکت های می خواستند اینطور تصور کنند که همه مردم مشتری خودروشان هستند الان نباید هیچ تفاوتی با یدیگر می داشتند.

برگردیم به مثال فروش چمدان های مسافرتی. هر چمدان یک سری ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. ویژگی هایی مانند:

·                     وزن

·                     رنگ

·                     جنسیت

·                     استقامت

·                     کارایی

·                     اقتصادی

·                     لوکس

·                     کوچک

·                     بزرگ

·                     و…

·         https://eqva.net/ecommerce-content-marketing/

 

کسب و کار اینترنتی

 

 

 

اغوا