هیچ بیلبورد تبلیغاتی را اجاره نکنید تا وقتی که این مطلب را نخواندید

 

بیش از ۹۸٪ بیلبورد های تبلیغاتی که در تهران به نمایش در می آیند بیش از ۵ اشتباه تبلیغاتی وحشتناک دارند.

کافی است نیم ساعت در خیابان ها رانندگی کنی تا ده ها بیلبورد تبلیغاتی مختلف در سطح شهر ببینی.

زمانی که به عنوان یک تبلیغ نویس این بیلبوردها را میبینم احساس می کنم فقط به یکی از این دو دلیل صاحبان شرکت این تبلیغات را داده اند.

1.                    خالی کردن حساب بانکی شرکت

2.                   زیباسازی شهر

البته یک دلیل مهم تر نیز باید وجود داشته باشد. یعنی دلیل اصلی تبلیغ که جذب مشتری بیشتر و یا در نهایت فروش بیشتر است.

اما تنها اتفاقی که نمی افتد همین است.

 

۵ قانون تبلیغ نویسی بیلبورد تبلیغاتی که باید بدانی

 

قانون اول: بیلبورد فقط درباره تیتر است و نه چیز دیگری

قبل از اینکه بگویم چرا در بیلبورد فقط تیتر مهم است باید بگویم کار بیلبورد تبلیغاتی چیست؛

ایجاد وقفه ۳ ثانیه ای ! همین

خب حالا حساب کن در این ۳ ثانیه چند جمله یا چند پیام می توانی به مخاطب بفرستی؟ در اینجا اسم نمی توانم ببرم اما زمانی که تبلیغ برندهای بزرگ ایرانی را میبینم احساس می کنم شرکت مذبور می خواسته با مخاطب در و دل کند!

و بعد از سه ماه همان شرکت را تلویزیون می بینیم که عاجزانه می گوید از کالای داخلی حمایت کنید..

چرا این اتفاق می افتد؟

چون کل بودجه تبلیغاتی شان را می سوزانند و در عجب هستند چرا با اینکه تبلیغ می کنند جواب خوبی نمی گیرند.

 

تیتر بیلبورد تبلیغاتی باید کنجکاوی ایجاد کند و یک فرصت بی نظیر را نشان دهد و نه اینکه بخواهد ابزار و یا کالا بفروشد !

این عکس مثالی است که همیشه در دوره های تبلیغ نویسی آن را به دانشجوهایم نشان می دهم :

 

https://eqva.net/billboard-advertising/

کسب و کار اینترنتی

 

اغوا