شیوا محمدی
شیوا محمدی
شیوا محمدی

  • تاریخ عضویت: 1396/07/21
  • آخرین زمان حضور : ‫۲۰ روز قبل، پنج شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷، ساعت ۱۱:۵۰
  • بازدید از پروفایل : 84

گزارش خطا

علت گزارش برای را بنویسید


آیا مهندسی بلاکچین پر درآمد ترین شغل سال 2018 خواهد بود؟

گزارش

تقاضا برای استعدادهای حوزه بلاکچین (blockchain) به شدت بالا رفته و سرمایه عظیمی وارد این حوزه شده، به طوری که تنها در ایالات متحده بیش از ۳.۷ میلیارد تامین سرمایه از طریق عرضه اولیه سکه (ico) صورت گرفته است. شغل های مرتبط با فناوری بلاکچین در بازار کار امروز از نظر سرعت رشد، رده دوم را به خود اختصاص داده اند و به ازای هر توسعه دهنده بلاکچین، ۱۴ موقعیت شغلی جدید «مهندسی بلاکچین» وجود دارد.

تقاضا برای استعدادهای حوزه بلاکچین (Blockchain) به شدت بالا رفته و سرمایه عظیمی وارد این حوزه شده، به طوری که تنها در ایالات متحده بیش از ۳.۷ میلیارد تامین سرمایه از طریق عرضه اولیه سکه (ICO) صورت گرفته است.

شغل های مرتبط با فناوری بلاکچین در بازار کار امروز از نظر سرعت رشد، رده دوم را به خود اختصاص داده اند و به ازای هر توسعه دهنده بلاکچین، ۱۴ موقعیت شغلی جدید «مهندسی بلاکچین» وجود دارد.
نسبت درآمد به دانش در حوزه مهندسی بلاکچین بسیار بالاست .

نیک سزابو که اصطلاح «قراردادهای هوشمند» را بین کارآفرین ها جا انداخته، می گوید نسبت درآمد به دانش در حوزه بلاکچین به شدت بالاست و سرمایه هنگفت در این صنعت به استعدادهای درون آن می چربد.

شرکت Toptal که یکی از بزرگ ترین مراکز تامین استعدادهای حوزه فناوری محسوب می شود، امروز رسما بخش «مهندسی بلاکچین» را به سایت خود افزوده است. Taptal در زمینه توسعه نرم افزار، حدود نیمی از نیروی کار مهندسی آمریکا را تامین می کند.

افزایش تقاضا برای مهندسی بلاکچین فقط محدود به این شرکت نیست. سال گذشته بازار کار فریلنس Upwork نیز اعلام کرد که این مهارت در بین بیش از ۵۰۰۰ عنوان شغلی از نظر درآمد در رتبه نخست قرار دارد و نسبت به سال قبلش، حدود ۳۵ هزار درصد رشد کرده است. درخواست ها در این بخش، مواردی نظیر خدمات مشاوره برای عرضه اولیه سکه (ICO)، پروژه های مهندسی و خدمات کلی بلاکچین را در بر می گیرد.

از ژانویه ۲۰۱۷ درخواست نیروهای مهندسی بلاکچین در Toptal حدود ۷۰۰ درصد افزایش یافته و در ۴۰ درصد از پروژه های توسعه نرم افزار ماه گذشته، درخواست برای مهارت های بلاکچین دیده می شود. طبق اطلاعات این سایت، تا حدودی می توان آینده این فناوری و حوزه های اطلاعاتی مرتبط با آن را پیش بینی کرد.

بلاکچین سازمانی، پروتکل ریپل و قراردادهای هوشمند، نیازهای اصلی این حوزه هستند

اولین بخش، پیاده سازی Hyperledger Fabric است که نوعی فریمورک اپن سورس برای بلاکچین سازمانی محسوب می شود. رتبه دوم به توسعه ریپل (Ripple) اختصاص دارد. ریپل نوعی پروتکل پرداخت است که برای انجام تراکنش های انتقال، پرداخت یا تبادل در فرایندهای توزیع شده به کار می رود. سومین بخش نیز توسعه قراردادهای هوشمند با تمرکز بر Solidity است که نوعی زبان برنامه نویسی برای توسعه قراردادهای هوشمند بر مبنای «ماشین مجازی اتریوم» (EVM) به شمار می رود.

موسس و مدیر عامل Toptal معتقد است انواع درخواست های فوق، می تواند آینده فناوری بلاکچین را تا حدودی پیش بینی کند. او می گوید:

ابتدا شاهد از هم گسیختگی قراردادهای مختلف خواهیم بود. بیشترین مشکلات در حوزه هایی مانند مدیریت اموال دیده می شود، یا قراردادهایی که نیاز به سازوکار پیچیده ای دارند. پرداخت ها هم به اندازه کافی پیچیده هستند و برای فعالیت در مقیاس بزرگ به مشارکت بانک های بزرگ و حتی دولت ها نیاز خواهد بود.

اضافه شدن «استعدادهای مهندسی بلاکچین» به عناوین شغلی سایت های کاریابی و تامین نیروی فریلنس می تواند منافع زیادی داشته باشد. از یک سو اکوسیستم بلاکچین به شکل بهتری توسعه می یابد، چون مهندسین این بخش می توانند تجربیات قبلی خود را به پروژه های جدید منتقل کنند.

علاوه بر این، برنامه های جدیدی برای پرورش استعدادهای حوزه بلاکچین شکل می گیرند تا سطح کلی مهارت ها در این بخش ارتقاء یابند.

باید قبول کنیم که فناوری بلاکچین روز به روز نقش پر رنگ تری در تمامی حوزه های تکنولوژی و حتی زندگی روزمره انسان پیدا می کند و اکثر سیستم های خدماتی سنتی به زودی به این بستر غیر متمرکز منتقل می شوند.

نشانه های موجود از مراکز کاریابی جهانی هم نشان می دهند که استعدادهای زیادی در این حوزه مورد نیاز است، افرادی که درآمد سرشاری انتظارشان را می کشد. فناوری بلاکچین ثابت کرده که مفهومی فراتر از ارزهای دیجیتال است و می تواند آینده دنیا را تغییر دهد.

منبع

شیوا محمدی

پسندیده شده توسط: مجید مرادی , راحت حق کافه بازار

تغییرات استراتژی لینک سازی در سال 2018

گزارش

 

تغییرات استراتژی لینک سازی در سال 2018 را در این مطلب مورد بررسی قرار می دهیم تا با آگاهی نسبت به آن ها کارمان را پیش ببریم و در سئوی سایت پیشرفت کنیم. در این روزها بسیار می شنویم و خود ما هم در مطالبمان اشاره کردیم که ارزش لینک ها رفته رفته در حال کاهش است اما آن ها همچنان سهم بزرگی از رتبه بندی سایت ها را در اختیار دارند.

 

 

حساسیت بیشتر گوگل در رابطه با سایت های PBN

 

همانطور که در سال 2017 گوگل برروی این وبسایت ها تمرکز و حساسیت بالایی داشت، امسال هم این اتفاق و حتی با شدت بیشتر خواهد افتاد و ما شاهد تنبیه اینگونه سایت ها که اقدام به ساخت لینک های مصنوعی می کنند خواهیم بود. به جای آن که به فکر ایجاد میانبر برای رسیدن به موفقیت باشید، بهتر است که راه و روش های اصولی را پیش بگیرید و برای کسب لینک های درست و با کیفیت تلاش کنید.

برخی از منابع می گویند که اگر 5 تا 20 درصد از لینک های شما را PBNها شامل شوند شما مجازات نمی شوید اما آیا هزینه و وقتی که می خواهید برایشان صرف کنید به نتیجه ی آن می ارزد؟! خیر! پس همان راه درست را پیش بگیرید و ریسک این کار را از خودتان دور کنید.

 

پروفایل لینک ها مهم تر خواهند شد!

 

ساختن یک ساختمان لینک با توجه و تمرکز بر کلمات کلیدی و محتوای هر صفحه و به صورت جزئی نگرانه در حال کسب اهمیت بیشتر در سئو می باشد. در واقع شما هرچه یک پروفایل لینک قوی تر داشته باشید، شانس بیشتری در رتبه بندی موتورهای جستجو خواهید داشت. از آن جایی که تکنولوژی های گوگل مانند جستجوی صوتی، یادگیری ماشین، جستجوی معنایی و … روز به روز در حال پیشرفت هستند، شما هم باید پروفایل لینک های قوی تر ایجاد کنید و مطالب و صفحات و سایتتان را بهتر و دقیق تر معرفی کنید.

همینطور به منابع لینک ها دقت کنید تا از سایت های بی اعتبار و سایت های ایجاد کننده ی اسپم لینکی دریافت نکنید چرا که به سایتتان آسیب خواهد زد.

 

بازاریابی هدفمند و تاثیرگذار

 

فعالان تاثیرگذار در فضای مجازی را بشناسید و به طور هدفمند آن هایی که در زمینه ی شغلی شما فعال هستند و یا به کار شما ارتباط دارند را انتخاب کنید. از ان ها برای معرفی و تبلیغ کسب و کارتان استفاده کنید. این که از افراد و صفحات معتبر لینک دریافت کنید و همچنین این صفحات با زمینه ی کاری و شغلی شما مرتبط باشند بسیار برایتان مفید خواهد بود. همچنین در نظر داشته باشید که در محتوا و مطالبتان کاربران را از اهداف تجاری خودتان آگاه نکنید. کاربران مطالب و سایت هایی که آن ها را وادار به خرید یک کالا و یا خدمات می کنند دوست ندارند.

"این که با فروش علنی و نمایش دادن اهداف اقتصادی آن ها را برنجانید، بر روی تجربه ی کاربر در سایتتان تاثیر منفی می گذارد ."

 

ارتباط های دسته بندی شده

 

محصولات و مطالب و به طور کلی محتوای سایت شما به طور هدفمند و دسته بندی شده می بایست با لینک ها و اطلاعت سئوی سایت شما سازگاری داشته باشند. علاوه بر آن که شما باید موضوعات مطالب را با موضوع اصلی سایتتان سازگار کنید و مطالب یکپارچه و هماهنگ داشته باشید، لینک های ایجاد شده نیز می بایست در صفحات مرتبط و همچنین دارای متن های مرتبط باشند. این مفاهیم و نکات در سال 2018 اهمیتی چند برابر گذشته خواهند داشت و در صورت رعایت آن ها می توانید پیشرفت زیادی در این زمینه داشته باشید.

به عنوان یک نکته این را هم به یاد داشته باشید که استفاده از کلمات کلیدی یکسان، آن هم کلماتی که تعداد کاربران زیادی را به خود اختصاص نمی دهند چندان برای شما مفید نخواهد بود. تلاش کنید تا از کلمات کلیدی و موضوعات مختلف در راستا و همراه با موضوع اصلی سایتتان استفاده کنید.

"به عنوان سخن پایانی این نکته را به شما می گوییم که بهتر است با کاربران صادق باشید!
هر سال معیارها تغییر می کنند و روش ها و ابزارهای جدید به وجود می آیند اما چیزی که همواره ثابت است و روز به روز هم به اهمیتش افزوده می شود، رضایت کاربران است. "

در اینجا این مطلب با عنوان تغییرات استراتژی لینک سازی در سال 2018 به پایان رسید و امیدواریم که برای شما مفید بوده باشد و از ما راضی باشید.

منبع

 

شیوا محمدی

پسندیده شده توسط: مجید مرادی , راحت حق کافه بازار

5 دلیلی که باید مشتریان وب سایت خود را کنار بگذارید.

گزارش

من پول را دوست دارم. مشتریان به من پول می دهند (البته وقتی که همه چیز خوب پیش رود).

مشتریان وب سایت= پول، مشتریان بیشتر= پول بیشتر.

زمانی که برای اولین بار شغل طراحی سایت مستقل را شروع می کنید و یا حتی در شرکت طراحی وب مشغول به کار می شوید، خیلی وسوسه برانگیز است تا به هر مشتری که در سر راه تان قرار می گیرد، بله بگویید. "آن ها پروژه خوب و بودجه مالی دارند؟ بیایید آن را انجام دهیم." در هر صورت این روش در دراز مدت می تواند بسیار برای تجارت شما مشکل ساز باشد. شما مشتریان وب سایتی را می خواهید که بتوانند در طول پروسه طراحی وب سایت، ارتباطات خوبی را با شما برقرار کنند. شما مشتریانی را می خواهید که بتوانید به آن ها اعتماد کنید و آن ها به شما اعتماد کنند.

 شما مشتریانی را می خواهید که بتوانید به آن ها اعتماد کنید و آن ها به شما اعتماد کنند.

  1. آیا مشتریان به زمان شما ارج می نهند؟

همان طور که بسیار اهمیت دارد تا شما با مشتریان خود خوب برخورد کنید، آن ها نیز باید با شما به خوبی رفتار نمایند. اگر روشی که به وسیله آن مشغول به کار می باشید را دوست نداشته باشید، به زودی با شکست مواجه می شوید. به همین دلیل است که خیلی از مردم شغل های خود را ترک می کنند. زمانی که به صورت مستقل طراحی وب سایت می کنید، دیگر یک رئیس ندارید، شما ده ها مدیر دارید (مشتریان وب سایت).

آیا آن ها به آن چه که می گویند، عمل می کنند؟ آیا به موقع پرداخت های خود را انجام می دهند؟ آیا به روش مناسب و معقولی اطلاعات مورد نیاز پروژه را در اختیار تان می گذارند؟ آیا آن ها در ارائه طراحی وب سایت بهتر با شما همکاری می کنند، یا همه چیز را به عهده شما گذاشته اند؟ زمان برای شما بسیار ارزشمند می باشد و مشتریانی که این موضوع را درک نمی کنند، باید کنار گذاشته شوند.

  1. ارتباطات شما با مشتریان وب سایت چگونه است؟

ارتباطات، یک جاده دو طرفه است و بسیار بستگی به ما دارد، زیرا ما "طراحان وب سایت" می باشیم. ما برای آموزش به مشتریان وب سایت برای به وجود آمدن عملکرد های عالی و شگرف در سایت ها، مسئول می باشیم. ما باید گزینه هایی که می توانیم به آن ها و پروژه شان ارائه داریم را مشخص کنیم.

"طراحان وب سایت خوب نتایج شگرفی را به وجود می آورند. ما این نتایج را نمی توانیم بدون داشتن ارتباطات دو طرفه عالی و بهینه، انجام دهیم."

به عبارت دیگر، شغل ما گوش دادن به دیگران است. ما شاید درباره وب سایت اطلاعات بیشتری داشته باشیم، اما مشتریان ما درباره تجارت و مخاطبان خویش بیشتر از ما اطلاعات دارند. آن ها درباره صنعت و حرفه خود بیشتر آگاهی دارند.

طراحان وب سایت خوب تنها طراحی های خوب را ارائه نمی دهند، بلکه نتایج خوبی را در معرض  نمایش می گذارند. ما بدون ارتباطات دو طرفه نمی توانیم این کار را انجام دهیم.

  1. آیا مشتریان به موقع به شما هزینه ها را پرداخت می کنند؟

برای همه افراد چانه زدن و تخفیف گرفتن یک مورد معمولی می باشد. هر کسی می خواهد تا یک معامله خوب را شروع نماید. این بستگی به شما دارد تا این موضوع را درک کنید و کاری را تحویل مشتریان خود دهید که مطابق با آن، هزینه کرده اند. همه چیز بستگی به ما دارد تا مشتریان وب سایت، ارزش کاری که انجام می دهیم را درک کنند.

مشتریان خوب برای آن چه که هزینه می کنند و آن چه که انجام می دهید، باید ارزش قائل شوند. اگر افرادی در این زمینه برای پرداخت کردن هزینه ها مشکل داردن، بی شک آن ها را کنار بگذارید و اصلا به این موضوع فکر نکنید.

  1. آیا از طراحی وبسایت لذت می برید؟

گاهی اوقات در پروژه طراحی وب سایت ممکن است احساس استرس، عصبانیت و یا خوشی و لذت کنید. هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد، برای همه ما این حالات در حین کار روی می دهد.

با خود فکر کنید که اگر در تمامی مراحل و یا اکثر بخش های طراحی وب سایت احساس خوشی و لذت می کنید، مشتری را نگه دارید. ولی اگر بیشتر احساس ناراحتی و اضطراب می کنید تا احساس لذت، بی شک آن مشتری و پروژه اش را کنار بگذارید.

  1. آیا کاری که برای مشتری وب سایت خود انجام می دهید برای نمونه کار یا کارنامه کاری تان مناسب است؟

گاهی اوقات پیش می آید که پروژه هایی را قبول می کنید که در برنامه کاری تان بسیار نامناسب جلوه می نماید. اگر پروژه طراحی وب سایت مشتری به نظرتان از استاندارد های متناسب و کاربردی برخوردار نمی باشد، کارنامه کاری خود را خراب نکنید و به مشتری وب سایت "نه" بگویید.

همیشه در هنگام قبول پروژه های طراحی وب سایت، به این فکر کنید که آیا می توانید آن را با افتخار جزو نمونه کار های خود قرار دهید یا خیر. در غیر این صورت قید آن مشتری را بزنید.

خلاصه

فاکتورهایی که در این مقاله بیان شد را یک به یک تجزیه و تحلیل کنید. هر مشتری، طراح وب و یا هر شرایطی متفاوت می باشد. در هر صورت دقت کنید و موردی که مناسب شما می باشد را انتخاب کنید. موفق باشید.

منبع

شیوا محمدی

پسندیده شده توسط: شهرام برزنی , مجید مرادی , راحت حق کافه بازار
ثبت نام ورود