محمدرضا ناصری
محمدرضا ناصری

طراح گرافیک و طراح و برنامه نویس وب

  • تاریخ عضویت: 1396/10/04
  • آخرین زمان حضور : ‫۱ سال و ۳ ماه قبل، شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶، ساعت ۱۲:۱۰
  • بازدید از پروفایل : 8

گزارش خطا

علت گزارش برای را بنویسید


طراحی سایت خود را در ابتدا برای موبایل انجام دهید !

گزارش

 

فلسفه طراحی وب سایت در ابتدا برای موبایل، چگونگی طراحی سایت ها را تحت تاثیر قرار داده و وب سایت هایی مثل Facebook و IBM از فلسفه موبایل ها برای طراحی وب سایت خود استفاده کردند.

منظور ما از طراحی وب سایت ابتدا برای موبایل ، طراحی وب سایت برای دستگاه های موبایل می باشد که اندازه صفحه نمایش آن ها و همچنین قابلیت های این دستگاه ها کمتر از desktop ها می باشد. البته به این نکته توجه داشته باشید که تجارب وب سایتی  desktop  بسیار زیادتر از موبایل ها می باشد.

 من در اینجا توجه شما را به سمت مصاحبه Luke Wroblewskiجلب می کنم.  Lukeاولین فردی است که طراحی موبایل را در سال 2009 ، مطرح کرد. او در طراحی خود از یک سری اصول استفاده کرد تا polar را در آخرین طراحی خود Input Fcatory ، طراحی کند. او موسس و CEO است.

 

شما چگونه توانستید این برنامه را طراحی کنید و توجه بسیاری از افراد را به سمت وب سایت خود جلب کنید؟

من اولین بار برای کار با برنامه های موبایلی خود با یاهو کار کردم. من به وب سایت یاهو ملحق شدم. البته این قضیه به سال 2005 بر می گردد. من کمی بعد از آن ، تیمی را تشکیل دادم تا بر روی یک سری محصولات و ایده هایی تاکید داشته باشیم که 3 تا 5 سال کار کردند. من بعد از آن ، وب سایت خودم  را در زمینه موبایل طراحی کردم.

تیم ما یک سری تجربه ها در زمینه کار با دستگاه های نوکیا داشت. نوکیا ، یک player بزرگی دارد. کمی بعد از آن ، اپل برنامه های خود را به iOS اعلام کرد و ما سریع به سراغ iOS  رفتیم. ما در آن زمان با برنامه های زیادی کار کردیم. مثل برنامه های موبایلی ، تلویزیونی و برنامه های مربوط به کامپیوتر های قدیمی وdesktop. ما با انجام این کار به فرصت های بسیار قابل توجهی دست یافتیم.

من می توانم بگویم که شما طراحان باید توجه خود را به سمت عوامل زیر جلب کنید تا طراحی موفقی داشته باشید.عواملی مثل کار با دستگاه ها و توجه به شکل و رنگ آن ها ، ارتباط با دستگاه ها ، دسترسی آنلاین به مطالب و خدمات مفید و ارتباط با افراد. توجه داشته باشید که موفقیت از رو هوا نمی آید. شما باید چند سال تلاش کنید و خطاهای خود را پیدا کرده و آن ها را برطرف کنید. شما با در نظر گرفتن این نکات می توانید آینده روشنی داشته باشید.

 

شما چه موقع محصولات را توسعه دادید؟ شما از چه طریقی توانستید خلاء بین بازارهای اشباع شده را پیدا کنید؟

اشباع شدن بازارها ، امر کاملا مشخصی است و هرکسی این قضیه را می بیند. اصلا نیازی به تحقیق ندارد. من در اینجا تمایل دارم تا یک سری مشکلات را بررسی کنم که در طراحی وبسایت ، جلوی راه طراحان قرار می گیرند. شما برای رسیدن به موفقیت در آینده ، باید تجارب کافی کسب کنید. تجاربی که خیلی از افراد ندارند.

 به طور مثال ، در دنیای طراحی وب سایت و طراحی موبایل ، داشتن تجربه بسیار مهم است.من در این زمینه دو تا کتاب نوشتم.من احساس می کنم موفقیت من به این خاطر بود که من بر روی مشکلات تاکید داشته و توانایی خود را در این زمینه بالا بردم. من وقتی به سراغ اینترنت می روم ، افراد زیادی را می بینم که درحال تبادل اطلاعات و به اشتراک گذاشتن ایده های خود با افراد دیگر می باشند. تجزیه و تحلیل این مسائل ، اصلا خوب از آب در نمی آید.

شما باید بررسی وب سایت خود ، به یک سری پارامترها مثل checkbox ها ، دکمه های radio ، زمینه مطالب وب سایت و ..توجه کنید. چرا که انجام این پارامتر ها خیلی سخت است و شرکت ها افرادی را به کار می گیرند تا این فرآیند ها را برای طراحی وب سایت آن ها انجام دهند. حتی رتبه این شرکت ها هم خیلی پایین است. شما با دیدن این مشکلات می توانید به این نتیجه برسید که مطمئنا بهتر از دیگران کار می کنید.

اصلا مهم نیست که شرکت ها چگونه با این مشکلات کنار می آیند و چه بازخوردی می گیرند. آن چه که مهم است ، شما باید این مشکلات را مورد بررسی قرار داده و به دنبال راه حلی برای حل آن ها باشید. من مطمئنم که شما می توانید با اعتماد به نفس کامل ، این کار را برای بهبود طراحی وب سایت خود انجام دهید.اگر شما اعتماد به نفس ندارید، خوب ، قضیه دیگر فرق می کند.

 

چرا طراحی وب سایت ها برای موبایل ها آنقدر مهم شد؟

من در اینجا تجربه خودم را در اختیار شما قرار می دهم و 3 نکته اصلی را در راستای اهداف خود در نظر می گیرم: رشد ، تمرکز و تاکید ، نوآوری

رشد، مسئله بسیار محرزی است و هر کسی  راجع به آن اطلاع دارد. امروزه بیش از 2 میلیون دستگاه  موبایل وارد بازار شدند. به  آمار وب سایت 371,000 children born every day نگاهی بیندازید. شما در این وب سایت مشاهده می کنید که تعداد افراد روز به روز در حال افزایش است.همه دستگاه هایی که به شبکه وصل می شوند ، فرصت هایی را در اختیار شرکت ها قرار می دهند تا آن ها بتوانند با آمار موجود ، دستگاه های بیشتری را برای بچه ها طراحی کنند تا آن ها هم بتوانند از قابلیت موبایل ها استفاده کنند.

خوب حالا باید به محدودیت موبایل ها توجه کنید.موبایل ها باید قابل حمل باشند و دارای صفحه نمایش کوچکی می باشند. آن ها در هر جا می توانند به شبکه وصل شده و کاربران می توانند در محیط های مختلف از قابلیت این دستگاه ها استفاده کنند. شما باید برای موفقیت وب سایت خود ، به این محدودیت ها بیشتر توجه کنید. شما باید صفحه نرمالی را برای این دستگاه ها در نظر بگیرید. کاربران خیلی به اندازه صفحات توجه نمی کنند. شما باید برای طراحی موبایل ها ، نکات مهم تری را مد نظر داشته باشید. شما باید تا آنجایی که امکان دارد، موبایل ها را خیلی ساده طراحی کنید تا همه کاربران بتوانند از این قابلیت استفاده کنند.

البته حقیقت امر این است که موبایل به خودی خود محدودیت ندارد. اتفاقا بر عکس است. یک سری ویژگی ها وجود دارد که باعث افزایش قدرت موبایل ها می شوند. شما باید به این امر توجه داشته باشید که موبایل ها در همه جا استفاده می شوند. شما طراحان وب سایت نه تنها باید طراحی جدیدی را برای موبایل ها در نظر داشته باشید ، بلکه باید طوری آن ها را طراحی کنید تا هر فردی در هر جا بتواند از این دستگاه ها استفاده کند.

اما خوب ، بازهم کافی نیست. شما باید به تجربه های بیشتری برسید. ما در اینجا از تکنولوژی اکتشافات محلی تشکر می کنم. ما از تکنولوژی دور بین ها ، میکروفون ها برای پردازش، تغییر ورودی های شنیداری  و دیداری تشکر می کنیم که افراد می توانند از طریق این تکنولوژی ،ویدئوها و فیلم های مورد علاق خود را با دوستان خود ، آن هم از فاصله 10 متری به اشتراک بگذارید. من همچنین از تکنولوژی گیرنده های حرکتی با فضای سه بعدی تشکر می کنیم.

توجه به این قابلیت ها بسیار مهم است.ما این تکنولوژی ها را به دنیای طراحی موبایل می آوریم. شما می توانید با تاکید بر تجارب کاربران خود ، وب سایت نوآورانه ای را طراحی کنید و تکنولوژی های خود را در آینده در اختیار ما قرار دهید.

 

از کجا می دانید که طراحی شما ، به خاطر سرعت و سادگی ، بازدید های زیادی دارد؟

شما باید هم سادگی و هم سرعت را برای طراحی های خود مد نظر داشته باشد. خود من هم این کار را برای برنامه Polar انجام دادم. طراحی موبایل وب من ، به خاطر سادگی  سرعت ، به شهرت رسید. من برای توسعه طراحی خود ، ایده ها و نظرات مختلفی را جمع آوری کردم تا بتوان بر خلاف وب سایت های دیگر که از طراحی های پیچیده استفاده می کنند ، طراحی وب موبایل خودم را خیلی ساده و شیک انجام دهم.

 Polar ، اولین تجربه من بود. مهم ترین پارامتر مورد توجه در این برنامه ، جمع آوری ایده ها می باشد که ما طراحان باید برای موفقیت وب سایت خود ، این ایده ها را به خوبی در موازات با اهداف طراحی وب سایت خود قرار دهیم. هدف طراحی ما ، سادگی و سرعت است. من از افراد خواستم تا 10 تا رای بدهند. جالب این جاست که آن ها در عرض 60 ثانیه رای خود را وارد کردند.

اگر قرار باشد که خیلی برنامه برای موبایل خود ، طراحی کنید ، مطمئن باشید که موبایل شما از کار می افتد. به طراحی هوشمند Dan Formosa توجه کنید. او برای طراحی ماشین های چمن زنی در باغ ها ، از هنر افراد استفاده کردند و تک بعدی کار کردند. منظور من این است که شما طراحان وب سایت نباید پراکنده کار کنید. تک بعدی بودن را در طراحی فراموش نکنید.

 

آیا شما مطمئن هستید که طراحی شما به درد افراد می خورد و کاربران ، دقیقا مطالب مورد نظر خود را در وب سایت شما پیدا می کنند؟

بله من به جد می توانم بگویم که همه مطالب وب سایت من به درد کاربران می خورند و آن ها دقیقا مطالب مورد نظر خود را در وب سایت من پیدا می کنند. من در اینجا از شما می خواهم تا برنامه های مورد نظر خود را در موبایل خود نصب کنید. من می خواهم شما را به یک تور مسافرتی دعوت کنم . شما می توانید با وصل شدن به وب سایت Facebook،  کل وقت خودتان را صرف کار با این برنامه های نرم افزاری آنلاین کنید.

منظور من این است که امروزه برنامه های قدیمی از مد افتاده و کاربران به دنبال برنامه های جدید می باشند.  من می خواهم به شما بگویم که از رویکردهای خاصی برای طراحی های خود استفاده کنید. شما می توانید با در نظرگرفتن این رویکرد ها ، هر روز تعداد کاربران وب سایت خود را افزایش دهید. البته افرادی هم این وسط هستند که بدون هدف در وب سایت شما ثبت نام کرده و به ارزش آن پی نبرده اند و هیچ استفاده ای از وب سایت شما نمی کنند. Hن ها حتی نمی دانند وب سایت شما چگونه وب سایتی است.

من توجه خودم را به سمت کاربرانی جلب می کنم که از برنامه ها استفاده می کنند ، نه افرادی که صرفا در وب سایت من ثبت نام کردند.هدف من از انتخاب این کاربران این است که این افراد تمایل دارند تا خیلی زیاد از وب سایت شما بازدید کنند. در وب سایت تعداد افراد ثبت نامی ، کمتر از افرادی است که خیلی ماهرانه از وب سایت من استفاده می کنند.

 

آیا تا حالا شنیدید که کاربران به خاطر دیدن محصول مورد نظر خود در وب سایت شما ، از خوشحالی فریاد بزنند؟

من اخیرا در این زمینه ، یکی از بهترین برنامه های Greg Nudleman را بررسی کردم.

Greg ،در این برنامه به شما پیشنهاد می دهد تا به وب سایت let Them Pee مراجعه کنید.

 

شما در طراحی وب سایت خود از عبارت " درگیری تدریجی" استفاده کردید. آیا زمانی که راجع به فرآیند ثبت نام در وب سایت خود ، صحبت می کردید ، این عبارت را برای طراحان توضیح دادید؟

بله.من درگیری تدریجی کاربران را در فرآیند ثبت نام ، توضیح دادم. منظور من از درگیری تدریجی این است که ما طراحان می توانیم برنامه های موبایلی را در اختیار کاربران قرار داده و بررسی کنیم که چه کسانی به این برنامه ها علاقه بیشتری نشان می دهند. در نتیجه ما می توانیم با در نظر گرفتن این فرآیند، کاربران را کم کم به سمت وب سایت خود بکشیم.

به طور مثال ، Polar ،ایده ها را جمع آوری کرده و آن ها را با افراد وب سایت خود به اشتراک می گذارد. ما برنامه کاربردی را در اختیار کاربران خود قرار دادیم. آن ها کم کم شروع به رای دادن به این برنامه کردند و 88% کاربران این برنامه کاربردی وب سایت ما را دانلود کردند. ما می توانیم همه رای آن ها را به صورت محلی نگه داشته تا زمانی که آن ها به مرحله بعدی می روند ، بتوانند مجددا به برنامه مورد علاقه خود رای داده و نظرات و پیشنهادات خود را در اختیار ما قرار دهند. منظور من از تدریجی بودن ، دقیقا همین است. یعنی جذب مرحله به مرحله کاربران. شما طراحان باید مسیری را جلوی راه کاربران وب سایت خود قرار دهید و یکباره مسیر آن ها را با دیوار ببندید و سپس آن ها را کم کم به سمت وب سایت خود جذب کنید.

 

امروزه همش بحث راجع به قابلیت های موبایل هاست، این که آیا این قابلیت ها ، صرفا مختص به موبایل ها می باشند؟ و کاربران در کجا از آن ها استفاده می کنند؟

من امیدوارم که دستگاه های موبایل بتوانند هرروز توسعه یابند و ما بتوانیم از روش های نوآورانه ای برای تبادل اطلاعات برای کاربران  وب سایت استفاده کنیم. هدف من در طراحی وب سایت برای موبایل ها ، ایجاد دیوار در اطراف آن ها نیست. در عوض من می خواهم تا دستگاه هایی را طراحی کنم که کاربران به راحتی بتوانند از آن ها استفاده کرده و آن ها را به همه جا ببرند. من میخواهم دستگاه قدرتمندی را طراحی کنم.

برای دیدن قسمت کاربران و فعالیت های آن ها در زمینه استفاده از موبایل ها و تبلت ها(اندازه های مورد نظر کاربران) ، به وب سایت Flurry’s recent analysisمراجعه کنید. به نظر من، اندازه استاندارد برای این دستگاه ها بین 3.5 تا 5 اینچ می باشد. به نظر من قابلیت این دستگاه ها این است که شما می توانید آن ها را به همه جا ببرید و در هر لحظه با دوستان خود ارتباط برقرار کرده و راحت  ، راجع به هر چیزی حرف بزنید. البته این نوع قابلیت های بسیار مهم در اختیار افراد قرار نگرفته و من اصرار دارم تا خیلی سریع بتوانم این دستگاه های بسیار قدرتمند را در آینده ای نزدیک طراحی کنم و در اختیار شما کاربران بگذارم.

محمدرضا ناصری

پسندیده شده توسط: شیوا محمدی , سهیل , ایمان مدائنی , حمیددواچی , مهدوی , محمد

7 روش طراحی که باعث می شود وب سایت تان تخریب شود

گزارش








1.صفحه اصلی وب سایت شما بسیار صفحه مهمی محسوب می شود.
 

برای مدت زمان طولانی، مردم معتقد بودند که صفحه اصلی مهم ترین صفحه در وب سایت ها می باشد. در برخی مواقع هم صفحه اصلی وب سایت مانند دایرکتوری اصلی برای دسترسی به سایر بخش های سایت در نظر گرفته می شد. اما این وضعیت خیلی طول نکشید. روشی که ما جستجو می کنیم و یا حتی صفحات وب سایت را می یابیم، هم اکنون تغییر یافته است. اغلب بازدیدکنندگان توسط یک لینک به صفحه محصولات سایت شما وارد می شوند و اصلا با صفحه اصلی رو به رو نمی شوند. این دسترسی مستقیم به صفحات دیگر به سئو و بهینه سازی سایت و نتایج مرورگر و یا لینک هایی که در رسانه اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند، بستگی دارد.

این روز ها، صفحات اصلی سایت تنها یک هدف اصلی دارند: می خواهند هر طور که شده شما را به محتوای مدنظرتان برسانند. برای وب سایت هایی که به طور متداوم با محتواهایی تکمیل و یا بروزرسانی می شود، مانند BUZZFEED و یا DARLING MAGAZINE، صفحه اصلی وبسایت محتواهای برتر و پر بازدید را نشان می دهد. طراحی سایت هایی نیز وجود دارد که محصولات و سرویس های خود را در معرض نمایش می گذارند، مانند MAISON DEUX. در هر دو این شرایط کاربر برای دسترسی به محتوای مورد نظرش خود محدود می باشد، زیرا او در این سایت وارد نمی شود که به صفحه اصلی سایت و یا دایرکتوری برود، بلکه می خواهد عملکردی را انجام دهد، محتوایی را بخواند و یا خریدی را انجام دهد.

یک موردی که باید در این جا اذعان نماییم این است که به یاد داشته باشید که صفحه اصلی وب سایت شما، مهم ترین صفحه وب سایت تان محسوب نمی شود.

 

 

2.روش مینیمالیسم تنها راه برای ساده سازی طراحی سایت می باشد.
 

مینیمالیسم یک سبک در طراحی می باشد، این در حالی است که ساده سازی درباره حالت کلی و عملکرد یک وب سایت و یا اپلیکیشن می باشد. طراحی پیچیده و گسترده می تواند به طراحی ساده ای تبدیل شود. هدف ساده سازی این نیست که تنها موارد اندکی را در وب سایت و یا اپلیکیشن نمایش دهید.

STEVEN SINOFSKY این موضوع را به زیبایی بیان می نماید. او توضیح می دهد که طراحی مینیمالیست سطح موارد بصری در یک طراحی را کاهش می دهد که بر تجربه کاربری بسیار تاثیر می گذارد، این در حالی است که طراحی ساده تنها سطح انرژی مورد نیاز برای دسترسی به تجربه کاربری را کاهش می دهد.

بیایید به عنوان مثال به تجربه کاربری یک فرم نگاه بی اندازیم که هیچ برچسب و یا لیبلی در آن وجود ندارد، اما تنها کادرهایی برای ورود متن مشهود می باشد. همه ما این الگو افتضاح را می شناسیم. در حالی که این فرم دارای عوامل بصری اندکی می باشد، چون لیبل و برچسب وجود ندارد، اما به اندازه ای این تعاملات اندک می باشند که کاربران نمی دانند چگونه باید این فرم را پر نماید. این تعاملات و این گونه طراحی فرم اصلا ساده نمی باشد. اضافه کردن عوامل رابط کاربری، برچسب، حتی مهیا کردن مثالی از محتواهایی که باید در هر فیلد وارد شود می تواند کیفیت تجربه کاربری را افزایش دهد. به یاد داشته باشید که سادگی و یا مینمالیست بودن طراحی، یک مورد یکسان نمی باشد و تفاوت هایی میان این دو وجود دارد.

 

 

3.کاهش شمار انتخاب ها و گزینه های جستجویابی.
 

خیلی از مردم تئوری GEORGE MILLER را که می گوید مغز انسان می تواند 7 بخش اطلاعات را در آن واحد نظارت نماید، به طور نامتناسبی تفسیر می کنند. تئوری او هم چنان نیز صحیح می باشد و منحصرا به شرایط شناختی و درک اطلاعات مغز انسان مربوط می باشد که در حافظه کوتاه مدت وجود دارد. این تئوری در طراحی وب سایت ها مخصوصا در منوهای جستجویابی نیز به کار می رود.

هم چنین، تحقیق و مطالعات دیگری وجود دارد که به کاهش شمار انتخاب ها و گزینه های جستجویابی ارتباط دارد و توسط BARRY SCHWARTZ مورد محبوبیت قرار گرفت. او در این تحقیقات اعلام نمود که وجود شمار اندک گزینه ها در جستجویابی می تواند مانع سردرگمی کاربر در رسیدن به اهداف خود شود. این تحقیقات اثبات می کند که زمانی که موارد اندکی در جستجویابی وجود داشته باشد، مشتریان تمایل اندکی به خرید کردن دارند.

"نقش اصلی جستجویابی کمک به بازدیدکننده است تا دریابد که این وب سایت چه چیزی را به او ارائه می دهد."

جستجویابی می تواند در طراحی سایت بسیار بزرگ به نظر برسد، اما باید در هر صورت این امکان را به کاربر بدهد تا محصولی را که به دنبال آن می باشند را جستجو نماید. جستجویابی خوب صفحات زیادی را از نظر پنهان نمی سازد. در عوض، آن ها را رده بندی و گروه بندی می کند تا کاربر به راحتی بتواند آن ها را درک نماید. این را نیز به یاد داشته باشید که اگر این گروه بندی ها به صورت هدفمند انجام نشوند، نمی توانند موثر باشند. حرف آخر در این بخش این می باشد که پنهان کردن صفحات وب سایت از جستجویابی، نمی تواند بر تجربه کاربران کاربران تاثیر مثبت داشته باشد.

 

 

4.هر چیزی نباید بیش از 3 کلیک به طول بی انجامد.
 

در تعاملات کامپیوتر  یک قانون وجود دارد که گفته می شود که هر کاری نباید بیش از سه کلیک طول بکشد، اما این قانون در گوشی های همراه نیز وارد شده است که اجرای عملیات با حداکثر دوبار تب روی صفحه نمایش باید اجرا شود. مطالعات بسیاری اثبات کرده اند که این قانون اشتباه می باشد.

بازدیدکنندگان و کاربران به شمار تب ها و کلیک ها توجه ای ندارند. آن ها تنها می خواهند تا اطلاعاتی را که به دنبال آن می باشند به دست آورند، آن ها تنها و تنها به پایان عملیات خود می اندیشند. اگر کاربران متوجه شوند که در مسیر خود به آن چه که می خواهند دسترسی ندارند، آن ها بدون این که حتی کلیک دیگری انجام دهند از سایت و یا اپلیکیشن خارج می شوند، این در حالی است که ممکن بود بعد از تنها یک کلیک به هدف خود دست یابند. کاربران زمانی که مطمئن باشند در مسیر صحیحی قرار گرفته اند، ممکن است تا 25 کلیک را نیز تحمل نمایند. این را به یاد داشته باشید که رضایت کاربران از طراحی سایت و یا اپلیکشن منوط به شمار کلیک ها نمی باشد.

 

 

5.کاربران گوشی همراه همیشه سردرگم می شوند و همیشه در حین راه رفتن از این ابزارها استفاده می کنند.
 

زمانی که درباره طراحی وبسایت های ریسپانسیو و اپلیکیشن های گوشی همراه صحبت می شود، این مورد بسیار به گوش می رسد. ابتدا، به نظر می رسد که کاربران گوشی همراه در حین استفاده از این ابزار در حال راه رفتن می باشند، دوم آن ها همیشه در این ابزارها سردرگم می شوند. همه به این فرضیه اعتقاد دارند که هر کس در حین راه رفتن از ابزار گوشی همراه استفاده  می کند، سردرگم و گیج می شود و نمی تواند به اهداف خود دست یابد.

"68 درصد از صفحات گوشی همراه در خانه رویت و بازدید می شود... تعاملات در گوشی های همراه مانند خواندن مقاله ها و یا خرید کردن نیز در خانه صورت می گیرد."

تحقیقات نشان داده است که اکثریت گوشی های هوشمند همراه در خانه مورد استفاده قرار می گیرند، این میزان به صورت قطعی 60 درصد می باشد. دیگر تحقیقاتی نیز نشان داده است که 68 درصد از صفحات وب سایت گوشی همراه در خانه روئیت می شود. همان طور که ممکن است تصور کرده باشید، بازی کردن، جستجو در TUMBLR و یا FACEBOOK و دیگر تعاملات در ابزارهای گوشی همراه مانند خواندن مقاله ها و یا خرید کردن اکثرا در خانه صورت می گیرد. البته که باید طراحی سایت و یا اپلیکیشن را برای کاربرانی که در حال راه رفتن از ابزارهای گوشی همراه خود استفاده می کنند نیز طراحی کنیم، اما این مورد نباید اساس و پایه این گونه طراحی ها را بنا نماید.

دومین تحقیقات در رابطه با سردرگمی کاربران در گوشی های همراه می باشد. این سردرگمی ها در هر کجای دیگر می توانند اتفاق بی افتند، در هنگام مشاهده تلویزیون، رانندگی و یا حتی استفاده از گوشی های همراه. این حقیقت زندگی است. این موضوع حقیقت ندارد که اگر کسی از گوشی همراه خود به جای دسک تاپ برای دسترسی به وب سایت و یا اپلیکیشن استفاده می کند، بیشتر سردرگم می شود.

 

 

6.کاربردی بودن یک طراحی بدون زیبایی بصری، به نظر کافی می باشد.
 

DON NORMAN یک کتاب خود را به این موضوع اختصاص داده است که چگونه احساسات و طراحی می توانند در کنار هم تاثیرات بسیار زیادی را بر تجربه کاربری باعث شوند. برخی تصور می کنند که کاربردی بودن، تنها ضرورت موجود در پروسه طراحی وب و یا اپلیکیشن می باشد و برای خوب بودن یک طراحی کافی است. اما کتاب DON NORMAN به این موضوع اشاره دارد که ارتباطات احساسی نیز باید در طراحی دخالت داده شوند. احساسات مثبت می توانند در کمک به فروش محصولات کمک کننده باشند. مطالعات بسیاری انجام شده است که نشان می دهد محصولات با طراحی های زیبا بیشتر از محصولات با طراحی های ضعیف فروش می روند و بیشتر نظر کاربران را به خود جلب می نمایند.

این را به یاد داشته باشید که نمای بصری طراحی اعتبار به آن می بخشد. تحقیقات حاکی از آن است که 46 درصد از مردم به وب سایت هایی روی آوردند که از نظر بصری قابل اعتماد تر بودند. واکنش های احساسی در برقرار ارتباط با مردم بیشتر از کاربردی بودن طراحی می تواند نقش مهمی داشته باشد. طراحی بصری زیبا و عالی می تواند مزیت عالی و رقابتی در میان سایر وب سایت ها و طراحی ها محسوب شود.

 

 

7.کاربران وب سایت به شما می گویند که چه می خواهند.
 

این گزینه مورد علاقه من می باشد. درخواست از کاربران برای ارائه بازخورد ها بسیار اهمیت دارد. بسیار ضروری است که تنها به بازخورد ها و واکنش های کاربران بسنده نکنید.

"توانایی مردم در درک عواملی که بر رفتار ها و عملکرد های شان تاثیر می گذارد، بسیار ضعیف می باشد".

عصر و دوره ای که این فرضیات وجود داشت که اگر از مردم بپرسیم که "چه چیزهایی در طراحی سایت و یا اپلیکیشن می خواهند، به ما می گویند" گذشته است. مردم در توضیح دادن رفتارها، مشکلات و پیش بینی های خود ضعف دارند. مردم در بیشتر موارد درباره راه حل مشکلاتی صحبت می کنند که با آن رو به رو شده اند. به عنوان طراح وب سایت می دانم که با بازخوردهایی مانند "X را بزرگ تر بسازید" از جانب کاربران بدون هیچ توضیحی مواجه می شوید. البته عالی است که به صحبت های کاربران خود گوش فرا دهید، اما بهتر است تحقیقات و تست هایی انجام دهید و خود نیز نظاره گر رفتارهای شان باشید.

محمدرضا ناصری

پسندیده شده توسط: سهیل , شیوا محمدی , مهدوی , ایمان مدائنی , حمیددواچی
ثبت نام ورود