تغییرات استراتژی لینک سازی در سال 2018 را در این مطلب مورد بررسی قرار می دهیم تا با آگاهی نسبت به آن ها کارمان را پیش ببریم و در سئوی سایت پیشرفت کنیم. در این روزها بسیار می شنویم و خود ما هم در مطالبمان اشاره کردیم که ارزش لینک ها رفته رفته در حال کاهش است اما آن ها همچنان سهم بزرگی از رتبه بندی سایت ها را در اختیار دارند.
حساسیت بیشتر گوگل در رابطه با سایت های PBN
همانطور که در سال 2017 گوگل برروی این وبسایت ها تمرکز و حساسیت بالایی داشت، امسال هم این اتفاق و حتی با شدت بیشتر خواهد افتاد و ما شاهد تنبیه اینگونه سایت ها که اقدام به ساخت لینک های مصنوعی می کنند خواهیم بود. به جای آن که به فکر ایجاد میانبر برای رسیدن به موفقیت باشید، بهتر است که راه و روش های اصولی را پیش بگیرید و برای کسب لینک های درست و با کیفیت تلاش کنید.
برخی از منابع می گویند که اگر 5 تا 20 درصد از لینک های شما را PBNها شامل شوند شما مجازات نمی شوید اما آیا هزینه و وقتی که می خواهید برایشان صرف کنید به نتیجه ی آن می ارزد؟! خیر! پس همان راه درست را پیش بگیرید و ریسک این کار را از خودتان دور کنید.
پروفایل لینک ها مهم تر خواهند شد!
ساختن یک ساختمان لینک با توجه و تمرکز بر کلمات کلیدی و محتوای هر صفحه و به صورت جزئی نگرانه در حال کسب اهمیت بیشتر در سئو می باشد. در واقع شما هرچه یک پروفایل لینک قوی تر داشته باشید، شانس بیشتری در رتبه بندی موتورهای جستجو خواهید داشت. از آن جایی که تکنولوژی های گوگل مانند جستجوی صوتی، یادگیری ماشین، جستجوی معنایی و … روز به روز در حال پیشرفت هستند، شما هم باید پروفایل لینک های قوی تر ایجاد کنید و مطالب و صفحات و سایتتان را بهتر و دقیق تر معرفی کنید.
همینطور به منابع لینک ها دقت کنید تا از سایت های بی اعتبار و سایت های ایجاد کننده ی اسپم لینکی دریافت نکنید چرا که به سایتتان آسیب خواهد زد.
بازاریابی هدفمند و تاثیرگذار
فعالان تاثیرگذار در فضای مجازی را بشناسید و به طور هدفمند آن هایی که در زمینه ی شغلی شما فعال هستند و یا به کار شما ارتباط دارند را انتخاب کنید. از ان ها برای معرفی و تبلیغ کسب و کارتان استفاده کنید. این که از افراد و صفحات معتبر لینک دریافت کنید و همچنین این صفحات با زمینه ی کاری و شغلی شما مرتبط باشند بسیار برایتان مفید خواهد بود. همچنین در نظر داشته باشید که در محتوا و مطالبتان کاربران را از اهداف تجاری خودتان آگاه نکنید. کاربران مطالب و سایت هایی که آن ها را وادار به خرید یک کالا و یا خدمات می کنند دوست ندارند.
"این که با فروش علنی و نمایش دادن اهداف اقتصادی آن ها را برنجانید، بر روی تجربه ی کاربر در سایتتان تاثیر منفی می گذارد ."
ارتباط های دسته بندی شده
محصولات و مطالب و به طور کلی محتوای سایت شما به طور هدفمند و دسته بندی شده می بایست با لینک ها و اطلاعت سئوی سایت شما سازگاری داشته باشند. علاوه بر آن که شما باید موضوعات مطالب را با موضوع اصلی سایتتان سازگار کنید و مطالب یکپارچه و هماهنگ داشته باشید، لینک های ایجاد شده نیز می بایست در صفحات مرتبط و همچنین دارای متن های مرتبط باشند. این مفاهیم و نکات در سال 2018 اهمیتی چند برابر گذشته خواهند داشت و در صورت رعایت آن ها می توانید پیشرفت زیادی در این زمینه داشته باشید.
به عنوان یک نکته این را هم به یاد داشته باشید که استفاده از کلمات کلیدی یکسان، آن هم کلماتی که تعداد کاربران زیادی را به خود اختصاص نمی دهند چندان برای شما مفید نخواهد بود. تلاش کنید تا از کلمات کلیدی و موضوعات مختلف در راستا و همراه با موضوع اصلی سایتتان استفاده کنید.
"به عنوان سخن پایانی این نکته را به شما می گوییم که بهتر است با کاربران صادق باشید!
هر سال معیارها تغییر می کنند و روش ها و ابزارهای جدید به وجود می آیند اما چیزی که همواره ثابت است و روز به روز هم به اهمیتش افزوده می شود، رضایت کاربران است. "
در اینجا این مطلب با عنوان تغییرات استراتژی لینک سازی در سال 2018 به پایان رسید و امیدواریم که برای شما مفید بوده باشد و از ما راضی باشید.
شیوا محمدی