کدام روش بهتر است؟ سئو یا تبلیغات کلیکی

تصور کنید شما یک نرم افزاری ساخته اید که به افراد در رستوران مناسب ترین پیتزا را پیشنهاد می دهد و از اینکه این محصول را با تمام افراد دنیا به اشتراک بگذارید، بسیار هیجان زده هستید. متاسفانه شما نمی دانید چگونه این محصول جدید را با کاربران هدف خود به اشتراک بگذارید. امروزه، بسیاری از کسب و کارهای کوچک با این مشکل (پیدا کردن مخاطبان مناسب) مواجه هستند. مهم نیست که دقت “ربات پیتزا” در تعیین اینکه آیا شما وجود فلفل دلمه ای در پیتزا را دوست دارید یا نه چقدر است، مهم این است که مشتریان نمی توانند شما را پیدا کنند.

برای حل این مشکل سازمان ها می توانند از سئو یا تبلیغات کلیکی (PPC) استفاده کنند. اما کدام روش برای شما و شرکت تان مناسب است؟ آیا بهتر است به دنبال یک رویکرد طبیعی جهت پیدا کردن مصرف کنندگان از طریق رتبه بندی موتورهای جستجو باشید و یا بهتر است در تبلیغات کلیکی بالای صفحه نتایج گوگل سرمایه گذاری کنید؟

در این مقاله، هر کدام از این دو استراتژی را به طور کامل بررسی می کنیم و با ارائه برخی آمارهای توصیفی به شما کمک می کنیم تا تصمیم بگیرید که آیا کسب و کار شما برای سئو یا تبلیغات کلیکی و یا هر دو مناسب است یا خیر.

سئو چیست؟

همان طور که شما به سراغ موتورهای جستجوی مورد علاقه خود می روید تا مکانی را که بتوانید یک پیتزا خوب سفارش دهید، پیدا کنید، مصرف کنندگان شما نیز همین کار را می کنند. سئو موجب بهبود رتبه سایت در گوگل می شود و کمک می کند تا سایت شما در صفحه اول نتایج گوگل نمایش داده شود. لذا شما با سرمایه گذاری در سئو، احتمال بدست آوردن مخاطبین مورد نظر خود را (در هنگام جستجو برای کلمات کلیدی که مربوط به محصول یا سرویس شما هستند) افزایش می دهید.

📷

سئو

اگر بخواهید سازمان تان موفق شود از طریق استراتژی سئو می توانید رتبه خود را در میان نتایج جستجو ارتقا دهید و حضور آنلاین خود را افزایش دهید. به عبارت دیگر، با ایجاد محتوای مناسب برای سایت، بهینه سازی کلمات کلیدی، انتشار NAP (نام، آدرس، و شماره تلفن) و غیره، گوگل احتمالا فکر می کند که سایت شما با مطلب جستجو شده توسط کاربران مرتبط است و شما را در بالای صفحه نتایج جستجوی کلمه کلیدی مربوطه قرار می دهد.

PPC چیست؟

PPC یا پرداخت به ازای هر کلیک یک نوع از بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) است که در آن یک تبلیغ کننده هر زمانی که کاربران روی تبلیغ او کلیک می کنند، به ناشر (مانند گوگل و فیس بوک) مبلغی را پرداخت می کند. این مدل به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد تا زمانی مبلغی را پرداخت نمایند که کاربری به آن تبلیغ علاقمند شده و روی آن کلیک نماید.

📷

تبلیغات کلیکی

این روش با همکاری موتورهای جستجو به عنوان تبلیغ کنندگان، هنگام جستجوی کلمات کلیدی مربوط به بازار هدف انجام می شود. ممکن است متوجه شده باشید که نتایج جستجوی بالای صفحه گوگل با یک نشانگر «Ad» برچسب گذاری شده اند. هر چه حجم جستجوی کلمات کلیدی بالاتر باشد، تبلیغ کنندگان هزینه بیشتری باید پرداخت نمایند.

اگر یک سازمان دارای توانایی لازم برای رتبه بندی وب سایت خود در موتورهای جستجو به صورت طبیعی نباشد، تبلیغات کلیکی می تواند کسب و کار او را در بازار شلوغ رقبا بهبود ببخشد و در مقابل چشم مصرف کنندگان هدف خود قرار بدهد.

موارد آماری در مورد SEO و PPC

تبلیغات کلیکی

  1. سه تبلیغ ابتدایی صفحه جستجو 46٪ از کلیک ها (بر روی صفحه) را دریافت می کنند. با توجه به حجم ترافیک، سه تبلیغ ابتدایی لینک در صفحه نتایج جستجو (SERP) تقریبا نیمی از کل ترافیک را برای کلمه کلیدی مربوطه جذب می کنند. این داده ها از روش تبلیغات کلیکی پشتیبانی می کند، زیرا این شامل خرید فضای تبلیغاتی در بالای نتایج جستجو می شود.

  2. کسب و کارها به طور متوسط برای هر 1.60 دلاری که در AdWords صرف می کنند، 3 دلار در درآمد دارند. تبلیغات کلیکی یک روش نسبتا ارزان برای تست میزان بازدهی و یک ROI یا بازگشت سرمایه برای سرمایه گذاری تبلیغات نتایج جستجو می باشد.

  3. بیش از 615 میلیون دستگاه از افزونه مسدود کردن تبلیغات یا Adblock استفاده می کنند. به عنوان یک مصرف کننده، Adblock شگفت انگیز عمل می نماید و تمام تبلیغات هدفمند که طریق فیسبوک شما ظاهر می شود را متوقف می نمایند. با این حال، به عنوان یک بازاریاب، اگر تعداد زیادی از مصرف کنندگان هدف شما هرگز آگهی شما را مشاهده نکنند، می تواند ناامید کننده (برای سرمایه گذاری در تبلیغات کلیکی) باشد. علاوه بر این، استفاده از Adblock ها به سرعت در حال افزایش است: بلوکه شدن تبلیغات در چهار سال گذشته 15 تا 30 درصد افزایش یافته است.

4. تبلیغات کلیکی می تواند آگاهی را 80٪ افزایش دهد. علی رغم مسدود کننده های تبلیغاتی، تبلیغات کلیکی همچنان در افزایش آگاهی و برند شما موثر است.

5. به روز رسانی الگوریتم گوگل، تبلیغات کلیکی را تحت تاثیر قرار نمی دهد. مزیت بزرگ تبلیغات کلیکی این است که در مقابل الگوریتم رتبه بندی نتایج جستجو گوگل ایمن است. در سال 2018، گوگل گزارش داد که آنها الگوریتم خود را 3،234 بار به روز کرده اند! اگر از روش سئو استفاده می کنید، شما باید محتوا خود را برای رتبه بندی بهتر با توجه به الگوریتم به روز شده تنظیم و بهینه سازی کنید.

6. حدودا 63 درصد از مردم گزارش داده اند که بر روی تبلیغات گوگل کلیک می کنند. CTR بالا هدف هر دو راهکار تبلیغات کلیکی و سئو است و اگر اکثر مصرف کنندگان مورد بررسی، اعلام کرده اند که بر روی یک آگهی کلیک می نمایند، این یک آمار قانع کننده برای سرمایه گذاری در تبلیغات کلیکی است.

7. تقریبا 75 درصد افراد برای آن چه که می خواهند، از تبلیغات استفاده می کنند چون بسیار آسان تر است زیرا در صفحه اول نتایج جستجو قرار دارد و کاربران می توانند پاسخ سوالات خود را سریع تر پیدا نمایند. مشارکت در کلمات کلیدی هدف از طریق تبلیغات کلیکی این نیاز را بر آورده می نماید.

سئو

  1. تقریبا 80 درصد از کاربران تبلیغات را نادیده می گیرند. مردم لینک های طبیعی را بیش از تبلیغات کلیکی ترجیح می دهند و کاربران، لینک های طبیعی را به احتمال 70٪ کلیک می نمایند.

  2. برای رسیدن به رتبه اول در موتور های جستجو، رقابت در رسانه های اجتماعی بیش از 300٪ است. جستجوی طبیعی یکی از موثرترین کانال های بازاریابی می باشد (اغلب اولین نقطه بین مشتری و سازمان است).

  3. 36.2 درصد از مصرف کنندگان لینک های تبلیغاتی را می شناسند، اما بر روی آنها کلیک نمی کنند. بسیاری از کاربران نمی توانند بین تبلیغات کلیکی و لینک های طبیعی تفاوت قائل شوند. در واقع تنها نیمی از جستجوگران به درستی تبلیغات را شناسایی می کنند. با این وجود، مصرف کنندگان هنوز پیوندهای طبیعی را نسبت به تبلیغات کلیکی ترجیح می دهند.

  4. 88 درصد از جستجوهای کسب و کارهای محلی بر روی دستگاه های تلفن همراه، طی 24 ساعت انجام می پذیرد. سئو محلی دارای عملکرد عالی است و تعداد جستجوهای محلی در دو سال گذشته به 900٪ افزایش یافته. با بهینه سازی محتوا وب سایت برای مخاطبان اطراف خود، می توانید رشد قابل ملاحظه ای را برای سازمان مشاهده کنید.

  5. سئو طبیعی حدود 5.66 برابر بهتر از تبلیغات جستجوی پرداخت است. بنیانگذار HubSpot، براون هاليگان، به شدت به استراتژی اوليه طبیعی جهت افزایش عملکرد اعتقاد دارد. با توجه به فلسفه بازاریابی درونگرا (inbound marketing) هاب اسپات، در بازاریابی برونگرا (outbound marketing) شما هزینه هایی را برای مخاطبانی پرداخت می کنید که علاقه ای به کسب و کار شما ندارند. در حالی که بهینه سازی طبیعی با ایجاد محتوا برای کاربرانی که به این مطالب علاقه دارند، ایجاد می شوند.

کلام آخر

در نهایت، بسته به نیازهای کسب و کار، بودجه و اهداف و… ممکن است سئو یا تبلیغات کلیکی را انتخاب نمایید. اغلب سازمان ها بر روی هر دو استراتژی سرمایه گذاری می کنند تا متوجه شوند که چه استراتژی ای بهتر خواهد بود. تیم سئو رادمان با بررسی و تجزیه و تحلیل دقیق کسب و کارتان می تواند به شما در انتخاب بهترین استراتژی کمک کرده و گام به گام در این مسیر همراه شما باشد تا بهترین نتیجه را کسب نمایید.

مطالب مرتبط

سئو در اصفهان

طراحی سایت در اصفهان

منبع: https://radmandigital.com/

دیجیتال مارکتینگ